STORE
Het interieurontwerp en de winkelstrategie voor STORE waren onderdeel van het door mij ontwikkelde brand plan voor de zaak. STORE kampte met tegenvallende omzet, weinig winkelpubliek, kende geen merkidentiteit en wist zich niet goed te positioneren in de markt. Na een grondige analyse is de positionering voor STORE vastgesteld. Alles wat STORE doet of uit zal hiermee in lijn moeten zijn, zo ook het interieur van de winkel en de daarbij behorende routing.
De gevel, entree en doorkijk maakt in één oogopslag duidelijk waar STORE voor staat, tafelen en toebehoren. De slogan “aan tafel met STORE ”, de subtekst “alles rondom tafelen voor uzelf of als cadeau” gecombineerd met de gevel- en stoepreclame bevestigen dit nogmaals en maakt STORE duidelijk zichtbaar vanuit de straat en de kruising met de drukke winkelstraat.
De publiekstrekker is de inspirerende eettafel voorin de zaak. Het is een verlenging van de etalage bestemd als showcase. Een eetkamersetting met wisselende voorbeelden, over-the-top met alles erop en eraan. Van een paasstafel tot een zomer bbq tot de kersttafel, op deze manier kan je veel wisselen en inspireren.
Het voorste gedeelte is bestemd voor de core business, alles rondom tafelen voor uzelf of als cadeau. Verderop in de zaak vindt de overgang plaats richting koken en de bijbehorende accessoires.
Om het winkelend publiek de hele zaak te laten ontdekken, heb ik gekozen voor een “eyecatcher in the back”. Een zelf vormgegeven lamp dient tot gids naar de achterkant van de zaak, waar de overgang plaatsvindt richting keukenaccessoires.
Het gebruik van kleur en kleurbanen op de wanden creëert eenheid in de winkel en verbindt de verschillende gedeelten met elkaar van voor naar achter. Dit gecombineerd met de “eyecatcher in the back” maakt dat winkelend publiek zich door de gehele zaak beweegt en vergroot daarmee de kans dat ze overgaat tot aanschaf.